سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نرم افزار SAP2000 چیست؟

نرم افزارSAP2000 یا نرم‌افزار SAP یک نرم افزارعمومی در رشته عمران است که برای تجزیه و تحلیل و طراحی هر نوع سیستم سازه‌ایده آل است. سیستم‌های اساسی و پیشرفته، از 2 بعدی تا 3 بعدی، از هندسه ساده تا پیچیده، ممکن است با استفاده از یک محیط مدل‌سازی عملی و بصری مبتنی بر شیء که فرآیند مهندسی را ساده می‌کند، مدل‌سازی، تحلیل، طراحی و بهینه‌سازی شود. موتور تجزیه و تحلیل SAPFire به عنوان بخشی از SAP2000 یک روش تجزیه و تحلیل عجزای محدود پیچیده را هدایت می‌کند. مجموعه‌ای اضافی از ویژگی‌های تجزیه و تحلیل پیشرفته در دسترس کاربرانی است که از تجربیات پیشرفته با ملاحظات غیر خطی و پویا استفاده می‌کنند. این نرم‌افزار که توسط مهندسان برای مهندسی موثرایجاد شده است، نرم‌افزار‌ایده آل برای کاربران با هر سطح تجربه و طراحی هر سیستم ساختاری است.
الگو‌های مدل‌سازی یکپارچه، بارگذاری مبتنی بر کد، گزینه‌های پیشرفته تجزیه و تحلیل، روش‌های بهینه‌سازی طراحی و گزارش‌های خروجی قابل تنظیم، همگی بر روی یک پلت فرم قدرتمند هماهنگ می‌شوند تا SAP2000 به ویژه برای متخصصان حرفه‌ای مفید واقع شود.
SAP2000 همچنین یک رسانه عالی برای آموزش است. نرم‌افزار را باز کرده و سری فیلم‌های Watch & Learn را دنبال کنید تا نه تنها دستورالعمل استفاده از نرم‌افزار، بلکه بینش فلسفه و عملکرد مهندسی سازه را نیز دریافت کنید.

طیف وسیعی از تکنیک‌های تجزیه و تحلیل نوآورانه در قابلیت‌های SAP2000 ادغام شده است. کاربران می‌توانند فرآیند تجزیه و تحلیل استاندارد و در عین حال پیچیده را با پیاده‌سازی ویژگی‌های پیشرفته برای در نظر گرفتن معادلات غیر خطی و داینامیک تکمیل کنند. این تطبیق‌پذیری SAP2000 را به یک ابذار کاربردی و مولد برای هر نوع تجزیه و تحلیل اعم از استاتیک ساده، خطی-کشسان تا پیچیده‌تر، غیر خطی-غیر الاستیک تبدیل می‌کند.
SAP2000 همچنین یک رسانه عالی برای آموزش است. نرم‌افزار را باز کرده و سری فیلم‌های Watch & Learn را دنبال کنید تا نه تنها دستورالعمل استفاده از نرم‌افزار، بلکه بینش فلسفه و عملکرد مهندسی سازه را نیز دریافت کنید.

طراحی کاملاً با فرایند تجزیه و تحلیل ترکیب شده است، نتایج را قبل از اندازه‌گیری خودکار اعضای فولادی و طراحی مقاطع بتنی بارگذاری شده نشان می‌دهد. فولاد، بتن، آلومینیوم و قالب‌بندی قالب سرد با بررسی کد اطمینان می‌دهد که سازه‌ها دارای معیار‌های آمریکایی، کانادایی و انواع استاندارد‌های بین‌المللی هستند.
گزینه‌های خروجی و نمایش بصری و کاربردی در این نرم‌افزار موجود هستند. طراحی اعضای نهایی، هندسه تغییر شکل یافته در ترکیب بار یا شکل حالت، گشتاور، برش و نمودار‌های نیروی محوری، نمایشگر‌های پاسخ برش مقطع و انیمیشن جابجایی‌های وابسته به زمان، تعدادی از گرافیک‌های موجود پس از اتمام تجزیه و تحلیل را نشان می‌دهد. SAP2000 به طور خودکار گزارش‌هایی برای ارائه تصاویر و داده‌ها ایجاد می‌کند. قالب‌های داخلی و قابل تنظیم برای قالب‌بندی تخصصی در دسترس کاربران است.

الگو‌های مدل‌سازی داخلی، رابط کاربری همه کاره و کاربرپسند، کنترل‌ها و ویژگی‌های بصری همه با هم ترکیب شده و فرایند مدل‌سازی پیچیده مبتنی بر شی را ساده و تسریع می‌کند. طیف گسترده‌ای از گزینه‌های مدل‌سازی، روش‌ها و فناوری‌هایی را در خط مقدم مهندسی سازه ارائه می‌دهد. دامنه مدل ممکن است جزء، سیستم یا سطح جهانی باشد، خط شبکه، ابزار ضربه محکم و ناگهانی و ابزار‌های تکرار چند مورد از ویژگی‌های کاربردی بسیاری است که محیط و فرایند مدل‌سازی را برای مبتدیان در دسترس قرار می‌دهد و برای کاربران پیشرفته پیچیده است .

اعضای خطی یا خمیده، کابل‌ها و تاندون‌های پس از کشش، عناصر پیوند دهنده با فنر‌های مدل، میراگر‌ها، ایزولاتور‌ها و رفتار‌های غیرخطی و هیسترتیک مرتبط، قاب‌بندی، پوسته یا پوسته چند لایه، عناصر جامد با فرمول ایزوپریمتریک و پاسخ غیر خطی همه قابل مدل‌سازی هستند. Section Designer برای طراحی مقطع سفارشی در دسترس است. کاربران هندسه و ترکیب مواد را قبل از اینکه بخش طراحی به طور خودکار ویژگی‌های اعضا را محاسبه کرده و نمودار‌های دو طرفه و فعل و انحنای لحظه ایجاد کند، تعیین می‌کنند.

 

 . SAP2000رفتار مدلینگ مبتنی بر کد یا تجربی را با مدل‌سازی هندسه و مواد به عنوان نقاط گسسته در یک سطح مقطع اجرا می‌کند، سپس این مناطق گسسته را با رفتار‌های غیر خطی مرتبط آن‌ها مرتبط می‌کند. ملاحظات حالت محدود و پسماند نیز ممکن است تحت تجزیه و تحلیل غیر خطی-استاتیک و پویا اجرا شود.

اگر شما هم علاقمند به یادگیری این نرم افزار هستید می توانید وارد این لینک شوید و آموزش SAP2000 را شروع کنید.